O muzeju

Slovenska železniška dediščina

Železniški muzej je začel nastajati v šestdesetih letih in se je v nekdanji kurilnici na Parmovi 35 postopoma razvil v manjši, a izoblikovan in celovit muzej. Glavno poslopje je rotunda, to je polkrožna kurilnica z okretnico, obračališčem za lokomotive. Stalna razstava drugih ključnih strok, potrebnih da železnice lahko deluje, je v bližnjem pomožnem objektu rotunde.

Začetki in rast muzeja

Misel, da je slovensko železniško zgodovino treba dokumentirati, je zaživela v šestdesetih letih, ko se je pokazalo, da se doba parnih lokomotiv izteka. Tako pozno zato, ker je bila po drugi svetovni vojni sprejeta odločitev, da bo tovrstna muzejska dejavnost za celotno jugoslovansko ozemlje v Beogradu. Tam je bil nato leta 1950 odprt Železniški muzej Beograd.

Slovenski železničarji smo se odločili za svoj muzej in zanj določili nekdanjo kurilnico Ljubljana Šiška. Železniški muzej je bil ustanovljen leta 1981 kot Odsek za muzejsko dejavnost Železniškega gospodarstva Ljubljana.

2004

V novih prostorih v bližini rotunde smo leta 2004 ponovno pripravili stalno postavitev, ki tako kot prejšnja obiskovalce seznanja z glavnimi področji železnice.

1999

Obnovljena rotunda- novo stalno domovanje parnih lokomotiv.

1996

Ob 150-letnici železnic na Slovenskem, se je Železniški muzej Slovenskih železnic predstavil javnosti z razstavo poglavitnih železniških strokovnih področij na začasni lokaciji v nekdanji železniški šoli na bližnji Kurilniški 3.

1988

Lokomotive in vagoni so dobili začasno parkirišče na Parmovi ob nekdanji kurilnici Ljubljana Šiška.

1981

Železniški muzej je bil ustanovljen leta 1981 kot Odsek za muzejsko dejavnost Železniškega gospodarstva Ljubljana. Za lokomotive in ostala muzejska vozila je bi izbran začasen prostor na železniški postaji Ljubljana.

1960

Misel, da je slovensko železniško zgodovino treba dokumentirati, je zaživela v šestdesetih letih, ko se je pokazalo, da se doba parnih lokomotiv izteka.