Slovenska železniška dediščina
Železniški muzej je začel nastajati v šestdesetih letih in se je v nekdanji kurilnici na Parmovi 35 postopoma razvil v manjši, a izoblikovan in celovit muzej. Glavno poslopje je rotunda, to je polkrožna kurilnica z okretnico, obračališčem za lokomotive. Stalna razstava drugih ključnih strok, potrebnih da železnice lahko deluje, je v bližnjem pomožnem objektu rotunde.
Začetki in rast muzeja
Misel, da je slovensko železniško zgodovino treba dokumentirati, je zaživela v šestdesetih letih, ko se je pokazalo, da se doba parnih lokomotiv izteka. Tako pozno zato, ker je bila po drugi svetovni vojni sprejeta odločitev, da bo tovrstna muzejska dejavnost za celotno jugoslovansko ozemlje v Beogradu. Tam je bil nato leta 1950 odprt Železniški muzej Beograd.
Slovenski železničarji smo se odločili za svoj muzej in zanj določili nekdanjo kurilnico Ljubljana Šiška. Železniški muzej je bil ustanovljen leta 1981 kot Odsek za muzejsko dejavnost Železniškega gospodarstva Ljubljana.