preloder

Lahko motorno drezino FKF (nem. Frankfurter Karosserie-Fabrik v slovenskem prevodu Tovarna karoserij Frankfurt) so na Nemških železnicah označevali KLV 12 (nem. Kleinwagen mit Verbrennungsmotor v slovenskem prevodu pomeni mali avto z motorjem z notranjim izgorevanjem). Motorno progovno vozilo je bilo namenjeno prevozu železniških delavcev in pregledu proge. V celoti je bila izdelana v Zahodni Nemčiji. Karoserijo je izdelalo podjetje FKF Werke iz Frankfurta na Majni, poganjal jo je bencinski, zračno hlajeni štirivaljni motor VW, tipa 122/30. To je bil motor, ki je imel podobne zna čilnosti tistim, ki so poganjali znamenite avtomobile hroš če. Motor je imel moč 28 konjskih moči in prostornino 1,2 litra. Drezina je imela mehanski pogon in ročni menjalnik s štirimi prestavami naprej ter eno vzvratno. Tehnične karakteristike drezine so bile naslednje: masa 1,5 tone, nosilnost 800 kilogramov, najvišja hitrost naprej 60 in vzvratno 16 kilometrov na uro. Drezina, dolga 3,5 metra, je imela šest sedišč. Rezervoar goriva je bil 40-litrski. Kolesna formula drezine je bila A1, kar pomeni, da je imela le eno pogonsko os. Omenjeni tip drezine so v Nemčiji proizvajali med letoma 1953 in 1962. Poleg podjetja FKF so jo v različnih serijah proizvajala še podjetja Martin Beilhack Rosenheim, Draisinenbau Hamburg Dr. Alpers, Industriewerke Karlsruhe in Sollinger Hütte.

Železniški muzej Slovenskih železnic hrani drezino FKF. Zadnja revizija je bila narejena julija 1998 v Ljubljani. Vozilo je Sekcija za vzdrževanje prog Nova Gorica uporabljala za pregled bohinjske in ajdovske železniške proge. Drezina ima vgrajen mehanizem, ki omogoča, da se lahko obrne na mestu za 360 stopinj in voznik vedno gleda v smer vožnje. Karoserija in pogonski motor za drezino, ki jo hrani Železniški muzej, sta bila izdelana leta 1958.

Avtor prispevka je Klemen Ponikvar.
Prispevek je bil prvotno objavljen v tiskani izdaji Nove proge, november – december 2021.

Foto: Klemen Ponikvar
Foto: Klemen Ponikvar