preloder

Ena najboljših konstrukcij nekdanje Južne železnice (Südbahn – SB), mejnik pri konstruiranju lokomotiv. Hans Steffan in Ernst Prossy sta jo razvila posebej za progo Ljubljana – Trst, torej je avtohtona. Sodobniki so občudovali njeno “utilitaris­tično strogost, trpko lepoto".

Na preizkusnih vožnjah leta 1910 je razvila največjo moč kar 1547 KM (!) in največjo hitrost 128 km/h. Razširila se je tudi na druge proge Južne železnice v Avstriji in na Madžarskem. Skupaj 57 so jih izdelale lokomotivske tovarne StEG na Dunaju, WLF v Floridsdorfu in Strojna tovarna v Budimpešti.

Danes obstajata še dve takšni lokomotivi, avstrijska 109.13 in madžarska 109.109.

Tehnične lastnosti

Prejšnje oznake: SB 109.38, DRB 38 4119

Konstrukcijski tip: 2C h2

Letnik: 1914 (od 1910)

Tovarna: WLF Floridsdorf

Teža: 100 t

Osna obremenitev: 14,4 t

Dolžina: 17,6 m

Premer pogonskih koles: 1740 mm

Tlak pare: 13 bar

Moč: 735 kW (1000 KM)

Največja hitrost: 90 km/h