preloder

Progovni moped POTM-TOMOS

S progovnim mopedom se je lahko vozila le ena oseba. Najvišja dovoljena hitrost na progi je bila 35 kilometrov na uro, čez križišča in kretnice pa je progovni moped zaradi možnosti iztirjenja lahko vozil le deset kilometrov na uro. Masa mopeda je bila 95 kilogramov. Izdelava je v celoti potekala v Sloveniji, v Podjetju za obnovo tirnega materiala (POTM) v ljubljanski Šiški. Za osnovo so uporabili moped Colibri 03, proizvajalca Tomos iz Kopra. Zračno-hlajeni dvotaktni motor je deloval na mešanico bencina in olja. Motor je imel moč 1,5 kW in prostornino 0,5 litra. Poraba goriva je bila odvisna od končne hitrosti, sicer pa je na sto kilometrov znašala v povprečju okrog dva litra. Rezervoar goriva je bil 5,5-litrski. Moped je imel dve ročni prestavi, količina olja v menjalniku pa je bila 0,2 litra. (Vir: Nova proga, O železniških vozilih, ki so nekdaj vozila po naših progah – 1.del)

Foto: arhiv Železniškega muzeja Slovenskih železnic
Foto: arhiv Železniškega muzeja Slovenskih železnic